Szukaj
  • Zdjęcie autoraMonika Zielenda

Drugi tydzień praktyk zakończony!

Witam ponownie! Kolejny tydzień za nami więc przychodzę z drugim podsumowaniem.

Muszę przyznać że ten tydzień bardzo szybko minął, a dodatkowo mieliśmy jeden wolny dzień- Dzień Edukacji Narodowej- który przypadał w czwartek. W tym tygodniu pogoda się trochę pogorszyła. Było chłodniej oraz padało, co nie było dla nas najwygodniejsze bo troszkę wszyscy zmarzliśmy mimo ciepłych ubrań.

Poniedziałek (zmiana na popołudnie)

Przez cały dzień manewrowaliśmy w porcie (dobijaliśmy do brzegu na szpringu oraz bez użycia lin) i pływaliśmy po Noteci. Po przerwie przypominaliśmy sobie węzły, wróciliśmy na "Sępa" i również manewrowaliśmy.

Wtorek (zmiana na rano)

Na początku dnia pływaliśmy "Cyranką". Jednostką tą pływaliśmy pierwszy raz i zrobiła na mnie duże wrażenie, mimo jej drobnych rozmiarów. Następnie poszliśmy na Bizona i uczyliśmy się od pana Sternika jak cumować statek na polerach przy np. poruszaniu w się statku w górę lub w dół w śluzie tak, aby lina się nie zakleszczyła. Później przeszliśmy na "Sępa" i pływaliśmy i manewrowaliśmy w porcie oraz na rzece.

Środa (zmiana na popołudnie)

Rozpoczęliśmy zajęcia ćwiczeniami z rzucaniem liny na poler. Po ukończeniu, weszliśmy do siłowni na statku Bizon. Omawialiśmy silnik oraz przypominaliśmy sobie jakie płyny sprawdzamy lub uzupełniamy w silniku przed jego uruchomieniem i rejsem. Następnie przenieśliśmy wyciąg narciarski z obok przycumowanej koszarki "Barbary" przed statek szkolny "Władysław Łokietek". Musieliśmy go rozplątać (był strasznie zawinięty i sporo czasu minęło zanim go rozplątaliśmy), a od przerwy zaczęliśmy uczyć się szplajsować na ośmio pokrętkowej linie.

Czwartek (Dzień Edukacji Narodowej)

Brak zajęć

Piątek (zmiana na rano)

Od rana do przerwy szplajsowaliśmy wyciąg narciarski. Następnie po przerwie pływaliśmy i manewrowaliśmy statkiem "Cyranka" po porcie oraz po Noteci.